Thai massage

När man jobbar på sfi har man ibland förmånen att få presenter av elever. Detta är vanligt i deras länder och de tar med denna sed när de kommer hit. Det är mycket trevligt men presenterna är av varierad art. Vissa är mycket bra, andra sämre. Det där med tycke och smak kan vara lite sisådär.
I allafall fick jag ett presentkort av en elev vid julavslutningen på Thai massage. Hon driver en egen salong och har bla massage. Så igår hade jag äntligen fått tummen ur och hade beställt tid för massage.
Jag har aldrig varit på thai massage och hade ingen aning om hur det skulle vara. Hade fått lite inside information innan så jag var inte helt ovetandes.
När jag kom dit fick jag byta om till en gigantisk pyjamas och lägga mig på en tjock madrass. Sen masserade hon och stretchade mina muskler i hela kroppen. Det var mycket skönt. Hade lite svårt att slappna av först men sen gick det bra. Hon använde hela sin kropp för att massera mig och jag märkte hur stel man är i vissa muskler. Speciellt i benen som man aldrig stretchar över huvudtaget.
Det bästa med massagen var att jag inte blev så snurrig i huvudet som jag brukar bli. Så det var inga problem att gå tillbaka till jobbet för att jobba en stund. Detta ska det bli mer av. Aldrig fel att sträcka på sina  muskler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0