Historien om den försvunna kjolen

För 3 veckor sen när jag var i Göteborg köpte jag en enkel men snygg kjol. Då det nya är att visa mina snygga ben tänkte jag att denna kunde passa bra. Min nya stil är ju att försöka att bli mera kvinnlig och vad passar bättre då än kjol?
Dock har den blivit liggandes i garderoben i väntan på en passande tid. Denna tid skulle infalla igår morse. Hade redan tänkt ut vad jag skulle ha på mig, kjol,tights och en tröja. Perfekt för att va snygg på jobbet.
Men när jag skulle ta fram kjolen var den borta! Jag letade igenom garderoben minst 3 gånger och även på andra ställen, men ingenstans gick den att finna. Tiislut fick jag se mig besegrad och tog en annan kjol i stället. Dock gäckade kjolen mig hela dagen. Var kunde den finnas eller vart hade den tagit vägen?
När jag kom hem på eftermiddagen tog jag ett nytt tag. Nu var jag lugn och saklig men den fanns inte i garderoben i allafall. Då började jag titta på andra ställen. Ni som har varit i min lägenhet vet att det inte finns så många ställen som en kjol kan gömma sig. Speciellt eftersom jag inte hade använt den en enda gång. Jag började titta i påsar och andra ställen. Och där, i en stor svart väska som skulle vara tom låg kjolen!! Då kom jag på att på dagen innan jag ramlade och slog mig i huvudet hade tagit en promenad till Örsholmen för att göra Fredrika sällskap i solningen och istället för att sola i bikini kunde jag ha på mig en kjol. Detta hade jag totalt glömt bort(kanske berodde på smällen) så jag hade ingen aning att kjolen kunde befinna sig där. Tänk vilken lycka!! Jag slapp att köpa en ny =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0