Fullt ös, medvetslös!!

Vad är det som gör att när man är ledig ska man göra allt och gärna lite till? Ska man inte ta det lugnt då?
Igår var det fullt ös från morgon till kväll. Började dagen med att ta en långpromenad med Fredrika och Boris på Sörmon. Det var inte en käft där först så jag släppte Boris lös, men sen hörde jag en hund skälla i fjärran så jag kopplade honom. Han verkade inte bry sig, var mest glad över att vara i skogen.
Sen var det dags för tvätt. Har dragit ut på min tvättid eftersom det har kommit roligare saker emellan, så jag hade ett berg av tvätt. 5 hela maskiner blev det, så då kan ni ju tänke er hur mycket det var. Hade kunnat tvättat mer men jag hann inte.
Efter det var det dags för en promenad till + matlagning. Då var jag tvungen att vila så det blev ett avsnitt av prison break igen. Bara 2 kvar nu =).
Sen kom jag på att jag har sagt att jag ska försöka spela gitarr på tisdag när vi har musik. Ska försöka få våra elever att sjunga "Pippis sommarsång" på skolavslutningen och då måste vi träna. Jag med. Så det var bara att ta upp gitarren och sätta igång. Nu var det så länge sen så jag kom nästan inte ihåg hur man stämmer en gitarr. Då var det tur att jag har en skiva som man kan ta hjälp av. Så då blev jag sittandes med gitarren en lång stund. Var riktigt kul. När jag hade tröttnat på det var det dags för en promenad igen och sen sängen. Var så jäkla trött och hade ont i ryggen. Hade nämligen badat Boris på förmiddagen och då brukar jag få ont i ryggen. Inte världens bästa ställning.
Hade egentligen tänkt jobba igår men det hann jag inte. Jobbar hemma idag så det får bli idag istället då, hur jag nu ska hinna det? Det är nämligen fullt ös idag oxå. Hur har jag tänkt egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0