Sötsugsdjävulen

Efter en lång dag med mycket arbete och två(!) långpromenader trots kylan, kände jag ett enormt sötsug. Då jag har bestämt mig för att INTE gå till konsum och slösa pengar, för det blir ju inte bara en grej, bestämde jag mig för att se om jag kunde göra nåt hemma. Kom på att micro kladdkaka är gott och går fort. Så jag tittade upp receptet på internet (tack gode gud för internet) och sedan var det bara att röra ihop sakerna o in i micron. Trodde jag ja!! Då kakan skulle stå i mikron i 6-8 minuter ställde jag in den på 6. Till saken hör att jag har gjort denna kaka förut i samma form i samma micro. Efter 6 minuter gick jag glatt tillbaka...tills jag öppnade luckan. Det var kladdkakeklet i HELA mikron. På något sätt hade det kokat över. Så med Boris mellan bena(det luktade ju gott) fick jag försöka städa upp den brännheta röran. Snål som jag är ville jag ju inte kasta allt heller utan jag tog tillvara på det som räddas kunde, i en annan form och in i mikron igen. Denna gång gick det bra ...tills jag skulle äta den. Nästan stenhård så jag fick ont i mina känsliga tänder =). Så det blev bara en bit, resten slängde jag.
...Så kan det gå när sötsugsdjävulen sätter ens klor i en. Tänk på det nästa gång!!

Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

Ha ha ha ha, kan se er framför mej =)

2009-01-05 @ 22:17:58
URL: http://likas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0