Komplicerade förhållande

Har funderat på det här med förhållande. Det är nåt som aldrig är lätt eller smärtfritt. Men den största komplicatonen som jag kan se borde ju vara avståndet. Jag har haft ett långdistansförhållande en gång med en snubbe i Göteborg. Det var väl gulligt o så i början men tillslut måste det väl ändå sluta med att nån flyttar. Om det nu är kärlek vill säga. Nu var ju detta inom Sveriges gränser. Tänk er då att det är i ett annat land eller en annan kontinent. Hur löser man det då? Kommer det någonsin att hålla? Jag vet ju flera av mina elever som det verkar funka för men det har ju slutat med att de har flyttat hit. Om man nu alltid lyckas bli ihop med folk i en annan stad eller ett annat land hele tiden kanske det beror på nåt annat? Kanske är man rädd för att det ska bli seriöst och därför skyddar sig själv på detta sätt? Om man alltid träffar nån i ett annat land kanske man ska fundera på varför det alltid händer i ett annat land och inte i Sverige. Kanske är det för att man vet att det är dömt att misslyckas? Ja inte vet jag, jag bara filosoferar såhär på kvällen när jag inte har nåt bättre att göra =) Kanske har jag fel??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0