Hunduppfödare

Har tänkt på det här ett tag men har väl inte velat skriva om det på bloggen men jag ska bli som Maria och bli lite mer rakfram.

Jag förstår mig inte på hunduppfödare. Min älsklingsgris Boris köptes med ett sånt där avelskontrakt. Det innebär att det ska avlas på honom. Han fyller nu 4 år i april och jag har fortfarande inte sett nån parning. Sen Boris var 1 år har det snackats om detta. Nu visar det sig att en annan av denna uppfödares hundar har blivit pappa till ett gäng underbara bullisar. Nu är det så att han skulle användas till avel har jag aldrig hörts nämnas, men att det tjatas om Boris har jag hört en hel del. Är det så det går till i denna bransch eller?
Blev faktiskt lite besviken, för det är ju klart att jag skulle vilja se små Boris bebisar, men det verkar ju inte bli av? Det kanske är så när man går från favorit till ofavorit? Måste vara så det känns för alla b- kändisar som går från superkända till att falla i glömska över en natt. Ha, ha.

Kommentarer
Postat av: stefan

mycket bra skrivet, kram

2009-01-27 @ 22:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0