Första dagen

Idag var det då dags för eleverna att komma. Lite pirrig var jag allt. Det är jag varje gång trots allt. Det är ju alltid en viss anspänning att stå framför en grupp som man inte känner. Tur att det snart blir en vana =).

Annars har det inte hänt mycket. Har kämpat mig ut på två längre promenader. Som tur är så har all snö smält bort så idag kunde jag gå i racerfart. Något kämpigt då det blåser storm i Karlskoga och för det mesta hade jag vinden emot mig. Fick tom höja volymen på ljudboken för det blåste så jag inte hörde.

Jag har också kommit till beslutet att inte köpa lägenhet. Ett tag var tanken att jag skulle köpa men tydligen vill inte banken låna ut till mig. Jag är ju bara fast anställd. Tydligen krävs det mer. Vad vet jag inte dock? Men jag skiter i det. Jag får köpa en lägenhet någon annan gång i livet, typ när jag är 60 och har sparat ihop till en själv=). Nä men det känns faktiskt helt ok. Får väl hyra en som en vanlig knegare då=).

Projektet spara ihop pengar rullar på. Har nu fått en hel del saker sålda på tradera. Så det börjar minska i saker här och öka på mitt sparkonto. Får bli Tyskland istället för en lägenhet =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0