Facebookfenomenet

Har funderat mkt över facebook o hur vissa personer använder sin statusuppdatering. Varför lägger man ut extremt privata saker om sig själv? Att man är extremt lessen, vill gå och dö eller håller på och pluttinuttar med sin pojkvän/flickvän. Vad har man för behov då? Jag själv skulle aldrig i helvete skriva extremt privata saker. För det första är jag inte nära vän med alla mina vänner på facebook. För det andra har jag inget behov av att folk ska visa mig sympati eller tycka att jag är gullig mot min pojkvän eller liknade. För det tredje så är det på internet. Vill jag vara personlig så säger jag det till den personen istället.
Jag har en kompis som har en halvbekant kompis på facebook som hon tyckte bra om tills hon började lägga ut extremt privata och pinsamma saker på sin status. Nu vill hon inte träffa denna mer pga detta.
Jag bara undrar...varför är man så privat på ett forum som facebook? Nån som kan svara mig?


Kommentarer
Postat av: Senemizz

Håller med! Bra inlägg!

2009-12-14 @ 00:19:59
URL: http://senemizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0