Hemma igen...

..efter en rolig men intensiv helg.
Har spenderat helgen med Irene och hennes dotter i Göteborg. Lite miljöombyte är aldrig fel. Ska ärligen säga att det kändes si så där att åka bort en helg igen, men det var precis vad jag behövde. Nästan som att åka på retreat =).
Vi har ätit i mängder, träffat kompisar till Irene, shoppat, spelat spel, promenerat, fått fotvård mm.
Det bästa med att åka till Irenes pappa är hans frukostar. När jag växte upp fick man aldrig ta mer än ett pålägg på mackan, kanske två om det var ost och marmelad. Denna regel finns inte hos Familjen K. På deras frukostbord finns minst 6 pålägg och man får ta flera pålägg på smörgåsen. Det är rena drömmen för en frukostälskare=). Den sista smörgåsen får man ta minst 4(!!) pålägg bara för att det är gott. För er som inte är göteborgare eller har kontakter där nera heter detta fenomen att "möla". (Man äter bara för att det är gott.) Och det är bäst att man lär sig lite götelaborska när man träffar familjen K. Jag har blivit mobbad hela helgen för att jag inte uttalar sk, sj mm i halsen utan som ett visslande ljud(alla Karlstabor vet vad jag pratar om). Det är ju tur att Irene får nån att gadda ihop sig med då och då=).

Helgen avsluteades dessutom med fotvård i Borås. Har aldrig varit på fotvård, men det var jätteskönt och fötterna känns som nya. Så nu kan jag gå i sandaler utan att skämmas. Det är ju tur eftersom jag har en hel del skor nu utan tå.

Efter en underbar helg är jag nu helt slut. Ska snart krypa till sängen så jag klarar av att undervisa i nästan 3 dar.

Kramar till alla!!♥


Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

Kul att du haft det så bra hjärtat =)

Puss

2009-04-28 @ 07:18:56
URL: http://likas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0