Oärliga yrken?

Det har ju diskuterats lite på en annan blogg om att hantverkare är oärliga. Det finns några yrken till som håller samma standard, iaf ibland och det är bilmekaniker!!
I måndags hade jag bokat tid för service på min bil och när jag ringde och beställde frågade jag ju såklart hur mycket det skulle kosta. Pengar är jag ju inte gjord av så jag MÅSTE ju fråga. När jag sen kommer för att hämta bilen slänger gubben ur sig ett annat pris! Helt plötsligt skulle han ha ca 900 mer än vad vi hade kommit överens om!!! Vad tror han? Att jag är blond el? Så han fick allt ändra sitt pris! Det roligaste var att innan han sa vad jag skulle betala så hade jag och hans kollega skämtat lite om att det var kollegan som skulle hjälåa mig och att jag tyckte det var bra för då visste jag vem jag skulle skälla på och att jag kanske skulle ta namnet. Nu blev det ju precis så...Men mig lurar man inte!!!


Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

Himla tur att inte jag hämtade bilen. Då jag är blond så hade jagväl betalt 900 extra + dricks =)

2008-09-18 @ 16:02:12
URL: http://likas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0