Ingen tid

Om ni undrar var jag har tagit vägen så kan jag säga att jag finns här men har inte riktigt tid att blogga. Har så mycket som händer i mitt liv :). Ska försöka uppdatera lite..
Gårdagen gick i ett. Först en nästan full arbetsdag o sedan direkt till Karlstad. Skulle på en träff m bild Christina så jag passade på att fixa lite annat oxå. Fick äntligen tag på mina dammsugarpåsar så nu kan jag dammsuga :) Har dock inte gjort det än... Sprang in en snabbis på Lindex för att se om de hade de där byxorna som jag ville ha i en mindre storlek. Jepp de hade de o de satt som gjutet. Ska alltid köpa mina byxor på Lindex hädanefter då jag har gått ner en storlek!!! Sen lite införskaffande av färg på Panduro så jag kan pyssla lite. Upptäckte i helgen att några färger var torkade o de går ju inte att måla m :(.
Då var det alltså dags för bil Christina. Jag är helt fascinerad av denna människa. Hur hon kan se o veta saker som jag bara har tänkt men inte sagt till nån är för mig en gåta, men hon kan det!! Fick en massa positiv energi av samtalet så jag var helt eurorisk(?). Sen hade jag en middags date m god mat. Åt tom fetaost, jag som inte ens gillar det, men i köttfärssåsen smakade det helt underbart... Tillslut kom jag hem till Karlskoga o jag kan säga att jag var inte världens bästa bilförare men det gick ändå.

Idag har vi haft utedag på Sfi. Mycket uppskattat o mycket kul men man blir så otroligt trött. Lärde eleverna att spela boule, kubb o brännboll. Och så klart en liten tipspromenad med tema djur o natur. Jag kan säga att jobba på Sfi är otroligt kul för det mesta men man får också ta del av en hel del livsöden som inte är så roliga. Så det kan pendla mycket upp o ner.
Min uppgift: boule

Några elever som spelar.


Sen har jag besiktigat bilen. För första gången någonsin var jag inte nervös inför besiktningen och det gick mycket bra. Nu får jag köra lite drygt ett år till =).

Ikväll har jag fixat o pusslat. Har pakterat alla mina tradera försäljningar. Det var inte det lättaste. Dessutom var kärringen på konsum så noga så jag fick betala mer porto än vad mina köpare hade betalat. Tur att jag gjorde så mycket vinst, annars hade jag blivit galen!!! Sen har jag pusslat. Only for you Fredrika lite pusselbilder. =)


Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

Det kliar i fingrarna på mej =)

Kul med lite bilder äntligen!

Puss

2008-09-05 @ 10:50:10
URL: http://likas.blogg.se/
Postat av: Fröken Källgren

Å euforisk är ordet, jag ska ju bli svenskalärare...

Eller försöker du härma min fylle-blobb med lite stavfel?

2008-09-05 @ 10:51:10
URL: http://likas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0