Boris hängöra 2

Nu har det gått lång tid sen han fick sitt hängöra eller blodöra som det tydligen oxå kallas, så idag tog jag tag i det hela och ringde till veterinären. Tänkte att i den allmänna konkursen så kan jag ju slösa lite pengar på en dyr veterinär oxå! Det var inte det lättaste. Stod att man skulle kunna tala med en veterinär för rådgivning mellan 7.30 och 9.00. Klockan åtta började jag ringa alla nummer som fanns tillgängliga. Klockan 8.56 fick jag tag på en. Ska det vara lika illa att ringa till en veterinär som att ringa till vårdcentralen? Finns det så många sjuka djur just idag? Höll på att bli galen!! När jag äntligen kom fram blev jag helt ställd av att det inte tutade upptaget så jag stammade nästan fram mitt ärrende. Hur patetisk får man bli?
Fick en tid imorgon så att de får titta på lilla örat. Vistt, han är söt med ett hängöra men det kan ju inte se ut sådär om han ska vinna några framtida utställningar. Så Boris fattiga matte får allt pallra sig iväg till veterinären. Tur att man har försäkring men jag tror inte att jag ens kommer upp i självrisken, men man vet ju inte? Brukar bli en dyr historia det där.

Kommentarer
Postat av: Mia

Lille Boris med sitt öra, det dom gör är att göra ett litet hål som det kommer att läcka å stänka ur och så lite pencelin ev. Dom kan oxå såtta in slags "knapp". Om man inte punkterar så går det tillbaka av sig själv och blir det ett litet skrump öra, så som Softi hade. Om du kommer ihåg hennes söta öra. Det är kanske inte så bra att åka på utställning med ett sån öra?

2008-09-17 @ 09:52:16
URL: http://miaimolkom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0