Filmtid

Har på två dagar lyckats se tre filmer!! Igår hemma vid tv:n och idag på bio. Vi börjar med gårdagens filmer.
Började med att titta på en lååång film som heter "In to the wild". Jag vet att alla "duktiga" redan har sett den men är du inte en sådan så kan du förtsätta läsa.
Filmen handlar om en kille som efter college bestämmer sig för att ge upp allt för att söka i USA. Helst med så lite pengar som möjligt. Han är nämligen ute på sitt stora äventyr. Han slutgiltiga mål är Alaska. Många kloka tankar och idéer om hur vi ser på våra liv och vad som är viktigt i livet. Det är kanske så man ska göra? Sälja allt o flytta ut nånstans i ingemansland? Dock lite seg och lång men helt klart sevärd. Plus för att det är en sann historia.

Sen blev det en gammal hederlig film från 80-talet. "Ghostbusters". En härlig film som får en att tänka tillbaka till min ungdom. Ghostbusters låten var länge en av mina favoritlåtar och jag hade tom soundtracket på band(!) vilket jag senare i livet iofs spelade över. Det var tider det när det bästa ljudet man hade var på ett sketet kasettband =)

Så till sist dagens film, "Mamma mia". Ja jag vet att ALLA nästan har sett den och nu har jag också sett den. Den var iaf bra, men inte bara rolig utan även sorglig också. Citerar Lotta som var med "det beror ju på vilka tankar som kommer fram" och jag håller verkligen med. Klart att jag satt och log en hel del men jag grät också ett par gånger. Hade jag varit hemma så hade jag bölat mer. Tur att jag har den på datorn så jag kan se den igen o gråta hur mycket jag vill. Det handlar ju mycket om relationer, dels mellan mor och dotter o dels mellan vänner/älskande. Jag kände bara sorg när jag såg vissa scener. Tänker på min egen fuck up relation till min mamma. Jag hade dött för att ha en sådan mamma som Meryl Streep i filmen. Nu ser ju inte verkligheten ut så och iom allt annat som har hänt den senaste tiden så kändes det. Men, det är skönt att fälla en tår ibland =)

Nu har jag precis avslutat ett samtal med Fredrika. Kändes som om det var minst 100 år sen vi pratade. Mycket catch up. Vi ska antagligen luncha på fredag så det ser jag fram emot =).


Kommentarer
Postat av: Senemizz

Hahah...dags att se de där filmerna kanske eftersom ALLA verkar ha sett dem..utom jag :P

undantaget är Ghostbusters såklart :P

2008-10-07 @ 08:52:34
URL: http://senemizz.blogg.se/
Postat av: Fröken Källgren

Jag med hjärtat! Mådde kanon hela kvällen tack vare dej å vårt samtal!

Puss å tack

2008-10-07 @ 11:26:23
URL: http://likas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0