Nästan nyårsfest

Igår hade jag den stora äran att vara på Fredrikas nästan nyårsfest. Vi tog festen en dag tidigare då hon jobbar idag. Tanken var från början att den skulle ligga på nyår men nu blev det som det blev, pengar före vänner(skämt).

Kvällen inleddes med supé med 3-rätters!! Först baguette med brieost och honungsbalsamvinäger. Mums. Det var nåt av det godaste jag har ätit, hade kunnat räckt så men icke. Sen blev det helstekt fläskfilé med risotto och kantarellsås. Nästan som i Hells Kitchen =).
Middagen avslutades med chokladmousse som tom var dekorerad. Kan det bli bättre. Sen blev det brädspel för hela slanten. Fredrika har ett roligt spel som heter När och Fjärran och där sattes ens kunskaper verkligen på prov. Var mycket kul även om det fuskades ibland=). Så hade det varit schyssta regler så hade jag och Erka vunnit en gång av två men nu blev det ingen fast vi var säkrast!! De andra fick ju mest barnfrågor =).

Halv tre var jag hemma och i sängen, inga problem att få en taxi dagen innan nyår så på så sätt var det toppen! Idag blir det istället  en lugn kväll tillsammans med Stefan innan det bär av hem, fast bara för en kortare tid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0