Resan till Cinderellabåten

Nu är tiden mogen för att berätta om mitt och Fredrikas stora äventyr!! Då båda är duktiga bloggare använde vi en fusklapp för att minnas hela resan :)
Morgonen började med att Fredrikas "underbara" fågel väckte oss 6.30!!! Jag har ju förmågan att somna om så det gjorde jag, men Fredrika fick "glatt" gå upp. Efter lite kaffe o frukost kom vår snälla privatchaufför Stefan och hämtade oss o körde oss till busstationen. Där stod vi helt förvirrade utan att se någon buss. När jag har åkt förut har bussen alltid stått där men så var inte fallet nu. Efter lite virrande fick vi iaf klart för oss att vi var på rätt plats. Jag hade ju såklart glömt utskriften där hela bokningen stod så helt hundra var jag ju inte att bussen skulle avgå därifrån men det sa jag inte till Fredrika för då hade hon skitit ner sig :)

Fredrika förvirrad

Jag cool lugn :)

Det blev en hel del tabbar under resan o den första stod jag för när jag skulle tala om för Fredrika hur stor hytten är. Den är "bara" 7,9 m² och inte kvadratkilometer som jag sa.
Väl på bussen som själklart var försenad så vi skulle bli mer nervösa bar det av mot Stockholm. Det var bara jag o Fredrika o en familj till. Har aldrig varit med om att såå lite folk stigit på i Karlstad så vi blev lite nervösa att det inte skulle vara några folk på båten.
Första stoppet var i Kristinehamn(trodde vi), men busschauffören var av en annan åsikt. Han valde istället en annan väg, stannade bussen och meddelade att han snart var tillbaka!!! Där satt vi som fånar o undrade om Chauffören hade övergivit bussen? Han kom som tur var tillbaka så vi kunde fortsätta resan.

Fredrika "glad" på bussen.

Jag mycket glad på bussen.

Strax innan Örebro (Sanna korset tror jag att det heter) var det dags för paus. I 45 minuter skulle vi försöka fördriva tiden. Inga problem visade det sig. Vi bestämde oss för att äta en smörgås o dricka lite kaffe latte. Kaffe latten såg vi mycket fram emot då Fredrika hade typ 1 cl mjölk kvar hemma o vi båda vill ha mjölk i kaffet. Detta var lättare sagt än gjort för precis när vi skulle beställa var det tydligen dags för rengöring av kaffemaskinen. Vi blev lovade att det skulle ta ca 3 min men det blev snarare 10-15 min. Medan vi stod där blev vi förföljda av en enveten geting. Fredrika trodde det var samma geting som förföljt henne från Helsingborg men jag hävdade att det var samma som attackerat mig i Karlskoga. Tillslut fick vi iaf vår kaffe latte och den var mycket god, nästan i Waynes klass o det vill inte säga lite. Kanske berodde det på rengöringen?
Sen var det dags för att åka buss igen men bara fram till Örebro där vi var tvugna att byta buss?? Vi fick en ny busschaufför som visade sig vara i klass med en skräckfilmsfigur. Han skrämde iaf Fredrika så hon nästan började gråta.(skoja bara) Tydligen var det nån som kom åt de röda handtagen som man använder i nödfall o då går det tydligen ett larm som gör att bussen stannar automatiskt efter 3 min!!! Så han skrek i högtalaren att vi måste trycka till den. Då hela bussen bestod av skötsamma vuxna o barnfamiljer var det ingen som hade rört dem o bussen stannade mitt på motorvägen!!! Till slut hittades det rörda handtaget och resan kunde tillslut fortsätta i lugn mak(åkte iofs förbi en bilolycka) fram till båtterminalen i Stockholm.

Äntligen framme!!!

Två snyggingar i närbild!!!

Nu var det bara väntan på terminalen i ca 1,5 timme men den historien får ni höra snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0