På terminalen

På terminalen började vi med att hämta ut hyttnycklarna. Visade sig att vi hade blivit uppgraderade :). Istället för en 2p hytt på 2 våningen fick vi en 4p hytt på 6 våningen. Lyx!! Tjänade hela 0,5 m². Tjoho!! Sen gick vi ut för lite luft då man inte får röka i väntsalen. Satt där o tittade på folk som kom från båten och fascinerades av hur folk såg ut o vad de hade på sig. När vi hade tröttnat på att bli jagade av samma geting, jag är säker på att den liftade på avgasröret på bussen gick vi in. När vi skulle passera första hindret stod det en vakt o frågade oss(!) om leg. Denna gång tog vi både det som en koplimang. Och tydligen gjorde Fredrika intryck för vakten hälsade på henne inne på båten oxå. En man i uniform kanske?
Uppe i väntsalen laddade vi med lite "mat". Blev en smörgås till o en kaffe latte. Jag kan ärligt erkänna att matvanorna inte var de bästa. När vi hade ätit upp försökte vi roa oss på bästa sätt. Titta på folk osv. Det mest udda var ett asiatiskt par som satt o åt cheese doodles? Känns inte speciellt asiatisk? Var tvungen att smyga till mig en bild, he, he...




Sen roade vi oss att ställa antingen eller frågor till varandra vilket gjorde att sista halvtimmen gick otroligt fort.
Ni vet när man sitter på någon slags terminal så ropar de ut saker o ting...När man ska åka med Cinderella är det oftast en person med finlandsvensk dialekt som talar. Det var det nu oxå och för Fredrika och en familj brevid oss var det ett enda gytter så jag fick översätta. Kanske beror det på mina SFI erfarenheter men jag hade inga problem att höra vad han sa. Familjen brevid (som var utländska) trodde han pratade på turkiska(?).
Äntligen var det dags att gå ombord. Vem ser vi då? Jo Sanna Bråding med sällskap. Hon såg inte helt "nykter" ut så rehaben var nog inte den bästa. Vi såg inte henne något mer på båten så hon satt nog i en hytt o snörvla(he,he).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0