Kultur, kyla o mygg

Jaha då har man blivit lite kultiverad då. Har precis kommit hem från en teater i obygden. Det är inte för att jag känner att jag måste dela med mig av kulturen som jag skriver mitt i natten utan för att jag fryser så, så jag måste bli varm innan jag kan lägga mig o sova!
Har alltså varit på en teater som heter Hren och vråken. Långt upp i skogen var vi, flera mil utanför Karlskoga. Kan det bli mer obygd? I allafall var det några kändisar med som tom jag visste vilka de var. Det var Bellman, Fredman o Ulla. Riktigt bra men oootroooligt kallt. Det var en utomhus teater o ni kan tänka er hur kallt det blir framåt kvällen. Trodde inte att den för det första skulle hålla på så länge o att det skulle bli sååå kallt. Jag som nästan aldrig brukar frysa frös som en hund. Inte nog med det så var det fullt med mygg, så jag har säker fått en hel del myggbett. Ja vad gör man inte för att få sig lite kultur???
Har nog ätit den dyraste picknickkorgen någonsin. Man kunde beställa till en korg med mat med biljetten som man då kunde äta innan. Det gjorde vi. och det kan jag säga, den var dyr!!! För ca 160 kr fick man 2 kycklingklubbor, lite potatissallad, lite bröd, två mjukostar, vattenmelon till efterrätt o coca cola. Gud vad mycket annat jag hade kunnat köpa för det!!! Vill inte ens tänka tanken.
Nej nu har jag blivit tillräckligt varm för att försöka sova. Natti, natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0