Båtresan

Jaha då var det dags för själva båtresan. Vi gick snabbt ner med väskorna till hytten för att sedan "springa" upp till baren för den första drinken. Vi hade hoppats på att få ta en rök till drinken men de hade tydligen ändrat reglerna så nu fick man inte röka i baren. Vi tog det bästa fönsterbordet för att kunna njuta av Stockholms skärgård när båten började gå. Plötsligt kommer två "män" fram till oss och undrar om de får sitta hos oss. Som snälla och trevliga flickor som vi är sa vi ja. Det skulle vi aldrig ha gjort. Det började ganska bra men det visade sig ganska snart att det var två idioter(Hoffa och GT) som hade satt sig vid vårt bord. För det för första skröt de om sina kläder. De hade på sig en varsin piké med Henry Loyd märke. Vad de inte visste var att det var helt fel flickor att försöka imponera på med märkeskläder. Sen visade det sig att de var fans till AIK och hade tom tatuerat in märket på armen.(hur mogen är man då?) Det slutade med att den fullaste av dem(Hoffa) reste sig upp och började skriksjunga som om han var på en fotbollsmatch. Jag stoppade fingrarna i öronen o Fredrika skakade på huvudet. Jag skämdes som en gris inför resten av barfolket. Som tur var kom bartendern fram o kastade ut honom.(applåd) Tyvärr hjälpte inte det utan han var snart tillbaka och kallade bartendern f****. Då var måttet rågat så vi valde att gå. Tyckte synd om hans kompis men sorry grabbar, vi tolererar inte vad som helst. Självklart stötte vi på dem hela tiden på båten och GT hälsade hela tiden. Hoffa ignorerade vi bara. Dagen efter hade de bytt t-shirtar(med varandra?) och såg likadana ut fast med en annan färg mot dagen innan.

Vi tog ett varv på båten o gick sedan tillbaka för en ny drink. Tyvärr var vårt perfekta bord upptaget men vi fick snart ett nytt bord.

Fredrika tittar ut mot havet.

Våra härliga drinkar utan AIK fans.

Fredrika go o gla´
Sen bar det av till Taxfreen för att inhandla lite förfest o röka.

Efter förfest och uppiffning var det dags att göra båten osäker. Vi började i karaoke baren där det skulle sjungas. Fredrika bangade så jag fick fixa det själv. Tog en Nanne klassiker o sjöng skiten av barfolket. Enligt Fredrika fick jag tom de i baren att dansa:) Själv tyckte jag att det lät skit men det måste ju bero på deras mikrofonsystem el?



Jag röjer loss!!

Jag röjer medan en kärring dansar i vägen  för mig. Flytta på dig!!!

Sen bar det av till det stora dansgolvet där vi dansade loss. Dansade så mkt att svetten bara rann. Det var skitkul då men dagen efter hade jag ont både i foten(plattfot) o höfterna. Höftledsoperation nästa? Kände mig som Mias Leif efter logdansen. Efter mkt dans var det så småningom dags att krypa till kojs. Jag var så svettig att jag var tvungen att duscha innan jag la mig.

Nästa dag började vi med frukost(rediga tjejer som vi är). Sedan tog vi en siesta för att orka med lite shopping på Tax free. Nu började man känna igen lite människor som man sett dagen innan o det var kanske mindre kul. Vi såg bla en mogen kvinna som hade samma kläder på sig som dagen innan. Det var nog hennes party outfit. Vi skrattade i mjugg tills vi insåg att vi oxå hade samma kläder på oss som dagen innan. Visserligen inte vår party outfit men iaf...
Landade tillslut på samma dansställe som dagen innan. Det var ju det enda stället där man fick röka till en kopp kaffe. När vi kommer fram dit blev vi helt handlingsförlamade. Jag för att baren såg stängd ut och Fredrika för att hon inte visste hur hon skulle lösa problemet med att det fattades en stol vid bordet. Vi kom tillslut till sans och löste allt. Det visade sig att halva baren var öppen så det gick att få sig en kopp kaffe :)
Vi hamnade mitt i en karaoke tävling. Jag var i valet o kvalet om jag skulle ställa upp. När jag tillslut hade bestämt mig för att göra det var det försent att anmäla sig :( Vi fick sällskap vid bordet av "Frasse". Han var ett typiskt Y-barn. Rolig var han oxå så vi skrattade så vi hade ont i magen. Fredrika dissade honom totalt när han frågade om de skulle dansa. Frasse: Får jag lov? Fredrika: Är du allvarlig? Han tog det ganska bra ändå o det slutade med att vi bytte msn :)
Väl av båten var det dags att åka hem. Fredrika hade parkerat framför ingången till bussen för att få de bästa platserna. Mitt jobb var att lasta in väskorna. Trots att hon stod där kom det två idioter och bara "gick" över henne. Som tur är finns det några gentlemen kvar i världen så han sa till busschauffören som tog oss sedan. Tack du snälla Örebroare :) Jag kan verkligen förundras över vissa medelålders beteende. Tror de verkligen att man kan bete sig hur som helst på en kryssning el? Såg en hel del tveksamma föräldrar raggla fram med barnen i sällskap. Usch!!! Tillslut kom vi hem efter en lång bussresa. Från Karlskoga var vi ensamma. Det var ju tur för Fredrika att jag åkte med till Karlstad annars hade hon varit helt själv....
Det har iaf varit en suverän resa. Många ämnen har blivit behandlade, en hel del idioter har man träffat men även en hel del snygga, trevliga o charmiga. Tyvärr finns det inga fler bilder då vi helt enkelt glömde ta kort på kvällen :) Nästa resa är redan prel. bokad o då ska vi våga oss på en hel helg!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0